Social media inhakers vergroten de betrokkenheid op social media
27 juni 2020 

Social media inhakers vergroten de betrokkenheid op social media

Met social media inhakers kun je de interactie en betrokkenheid van je social media accounts vergroten. Er is zelfs een complete inhaakkalender waarmee je inhakers zorgvuldig kunt inplannen. De echte creatievelingen spelen het liefst in op onverwachte gebeurtenissen. Als je dat goed doet, het liefst met een flinke dosis humor, dan heb je pas echt een geslaagde én bij jouw merk passende inhaker. We bespreken de leukste onverwachte inhakers op social media!

1. Ook bij McDonalds is een kunstenaar actief

Social media inhakers

Even was het wereldnieuws: een banaan met duct tape vastgeplakt aan de muur. Het werd op een beurs in Miami verkocht voor maar liefst 150.000 dollar. De ducttape banaan zorgde voor veel hilariteit op social media. Ook de marketingafdeling van McDonalds besloot in te haken op dit nieuws, het creëerden zelf een vergelijkbaar kunstwerk en koppelden dit aan het bedrijf: een kipnugget met duct tape.

2. Ramos pakt geel en krijgt een kaart van PostNL

Ajaxfans vergeten deze historische wedstrijd nooit meer. Na een 1-2 verlies in de eigen John Cruijff Arena, won Ajax met 1-4 in Madrid en stelde het een plek in kwartfinale veilig. PostNL haakte nog geen half uur na de iconische wedstrijd in op Real-speler Ramos. Ramos pakte eerder bewust een gele kaart, zodat hij met een schone lei aan de kwartfinale kon beginnen, omdat hij Ajax klaarblijkelijk niet als gedegen tegenstander zag. Hij kwam van een koude kermis thuis, want Real Madrid werd uitgeschakeld. Hopelijk deed dit kaartje van PostNL hem goed.

“Een inhaker die terugblikt op een moment levert meer reacties op dan een inhaker die vooruitblikt”

3. Piloot veroorzaakt chaos op Schiphol

Misschien herinner je je die avond nog wel dat op Schiphol de noodsituatie werd afgekondigd vanwege een vliegtuigkaping. Wat bleek nou? Vals alarm! Het tumult werd veroorzaakt door iemand die in de cockpit op het verkeerde alarmknopje had gedrukt. En dan maakt de opluchting al snel plaats voor grappen en inhakers. Aan de lopende (bagage)band stroomden ze binnen. Bol.com weet altijd wel raad met dit soort kinderlijke fouten.

“Inhaken loont: inhakers worden gemiddeld drie keer zo vaak gedeeld op social media dan niet-inhakers”

4. En toen kwam Dotan in het nieuws

Met deze creatieve inhaker speelde Bol.com in op het nieuws dat de Volkskrant naar buiten bracht: Dotan beheerde nepaccount om zichzelf in beter daglicht te zetten. Hij reageerde op artikelen die over zijn `succes` gingen en probeerde zodoende invloed uit te oefenen op de publieke opinie. Hij werd ontmaskert door de Volkskrant. Bol.com gaf zich 5 sterren voor de social media inhaker en gaf Dotan zodoende een koekje van eigen deeg.

5. Duncan Laurence krijgt 12 punten van de Hema

In aanloop naar de finale van het Eurovisie Songfestival slingerde de Hema deze post op hun Facebook pagina. Duncan Laurence kreeg alvast het maximum aantal punten van de Hema. Er werd ook een koppeling gemaakt naar de bekende taarten. Een creatieve inhaker waar heel Nederland van smulde. En het werd nog mooier, want Duncan bezorgde Nederland voor het eerst in 44 jaar de winst op het Eurovisie Songfestival.

Heb jij een voorbeeld van een inhaker op social media? Deel die dan even in een berichtje via onderstaand reactie formulier.

Blog mede mogelijk gemaakt door Jeroen van https://www.promoboer.nl/

Over de schrijver
Een Kick ass content gameplan, Facebook Ads, webinars, live streaming, e-mailmarketing, Youtube video's, podcasting, online producten, de mogelijkheden zijn vandaag de dag letterlijk zonder grenzen. De juiste online marketing strategie is enorm belangrijk om te gaan winnen op de lange termijn en dat geldt juist ook voor de kleinere ondernemer! Sterker nog: door de mogelijkheden van onze tijd kun je het als kleine ondernemer gaan winnen van grote bedrijven met enorme advertentie budgetten, je zult de eerste niet zijn! Eigenlijk ben je hartstikke gek als je als ondernemer het internet niet omarmt...!Er is zoveel te doen. Geloof me, ook voor jou liggen er kansen te wachten, kun je het droomleven bereiken wat je wil. Kun je geld verdienen met je passie. Kun je mensen helpen met jouw kennis en ervaring en je super vrij en voldaan voelen.Ik ben nu 14 jaar (online) ondernemer en heb ondertussen meer dan 3000 mensen met mijn online producten geholpen en honderden ondernemers met het ontwikkelen van hun website en online marketing.Ik ben superdankbaar dat ik deze weg heb kunnen bewandelen en mezelf een vrije internet ondernemer kan noemen. Werken wanneer je wil, met wie je wil, waar je wil en hoeveel je wil. Het geeft een enorme vrijheid als je locatie onafhankelijk kan werken! Ik noem het 'de Laptop Lifestyle'Ik vind het geweldig om jou hier ook mee te helpen, de meeste mensen hebben geen idee over de kansen en mogelijkheden die het internet ons biedt en dat is echt een gemiste kans!
Reactie plaatsen