Social media inhakers vergroten de betrokkenheid op social media

Met social media inhakers kun je de interactie en betrokkenheid van je social media accounts vergroten. Er is zelfs een complete inhaakkalender waarmee je inhakers zorgvuldig kunt inplannen. De echte creatievelingen spelen het liefst in op onverwachte gebeurtenissen. Als je dat goed doet, het liefst met een flinke dosis humor, dan heb je pas echt een geslaagde én bij jouw merk passende inhaker. We bespreken de leukste onverwachte inhakers op social media!

1. Ook bij McDonalds is een kunstenaar actief

Even was het wereldnieuws: een banaan met duct tape vastgeplakt aan de muur. Het werd op een beurs in Miami verkocht voor maar liefst 150.000 dollar. De ducttape banaan zorgde voor veel hilariteit op social media. Ook de marketingafdeling van McDonalds besloot in te haken op dit nieuws, het creëerden zelf een vergelijkbaar kunstwerk en koppelden dit aan het bedrijf: een kipnugget met duct tape.

2. Ramos pakt geel en krijgt een kaart van PostNL

Ajaxfans vergeten deze historische wedstrijd nooit meer. Na een 1-2 verlies in de eigen John Cruijff Arena, won Ajax met 1-4 in Madrid en stelde het een plek in kwartfinale veilig. PostNL haakte nog geen half uur na de iconische wedstrijd in op Real-speler Ramos. Ramos pakte eerder bewust een gele kaart, zodat hij met een schone lei aan de kwartfinale kon beginnen, omdat hij Ajax klaarblijkelijk niet als gedegen tegenstander zag. Hij kwam van een koude kermis thuis, want Real Madrid werd uitgeschakeld. Hopelijk deed dit kaartje van PostNL hem goed.

“Een inhaker die terugblikt op een moment levert meer reacties op dan een inhaker die vooruitblikt”

3. Piloot veroorzaakt chaos op Schiphol

Misschien herinner je je die avond nog wel dat op Schiphol de noodsituatie werd afgekondigd vanwege een vliegtuigkaping. Wat bleek nou? Vals alarm! Het tumult werd veroorzaakt door iemand die in de cockpit op het verkeerde alarmknopje had gedrukt. En dan maakt de opluchting al snel plaats voor grappen en inhakers. Aan de lopende (bagage)band stroomden ze binnen. Bol.com weet altijd wel raad met dit soort kinderlijke fouten.

“Inhaken loont: inhakers worden gemiddeld drie keer zo vaak gedeeld op social media dan niet-inhakers”

4. En toen kwam Dotan in het nieuws

Met deze creatieve inhaker speelde Bol.com in op het nieuws dat de Volkskrant naar buiten bracht: Dotan beheerde nepaccount om zichzelf in beter daglicht te zetten. Hij reageerde op artikelen die over zijn `succes` gingen en probeerde zodoende invloed uit te oefenen op de publieke opinie. Hij werd ontmaskert door de Volkskrant. Bol.com gaf zich 5 sterren voor de social media inhaker en gaf Dotan zodoende een koekje van eigen deeg.

5. Duncan Laurence krijgt 12 punten van de Hema

In aanloop naar de finale van het Eurovisie Songfestival slingerde de Hema deze post op hun Facebook pagina. Duncan Laurence kreeg alvast het maximum aantal punten van de Hema. Er werd ook een koppeling gemaakt naar de bekende taarten. Een creatieve inhaker waar heel Nederland van smulde. En het werd nog mooier, want Duncan bezorgde Nederland voor het eerst in 44 jaar de winst op het Eurovisie Songfestival.

Heb jij een voorbeeld van een inhaker op social media? Deel die dan even in een berichtje via onderstaand reactie formulier.

Blog mede mogelijk gemaakt door Jeroen van https://www.promoboer.nl/