Onze werkwijze
In onderstaande werkwijze leg ik je uit hoe ik we werk gaan bij het maken van jouw Phoenixsite, of hulp met Huddle en Plug & Pay en wat we van jou verwachten.
De online sessie als startpunt
Na ons eerste gesprek en het komen tot een samenwerkingsafspraak rondom jouw Phoenix website, of Huddle en Plug & Pay hulp vraag ik je een aantal zaken aan te leveren en plannen we een online sessie om te bespreken wat belangrijk is bij het uitvoeren van de werkzaamheden. Hierin bespreken we jouw hoofddoelen en welke zaken we voor of met je gaan doen
Aan de slag op basis van content
Zodra we de content hebben (denk aan tekst en andere content als beeldmateriaal) gaan we aan de slag. Jij bepaalt wat de inhoud moet zijn van je website/Huddle, maar wij maken hier een mooi en goed geoptimaliseerd geheel van (denk aan het design, de website structuur, betere subtitels in je tekst, keuze voor buttons, call to actions, hero's etc.). We gebruiken ook stockfoto's waar nodig, daar heb jij geen omkijken naar en ik geef je waar nodig advies (indien gewenst) over de te laten maken fotografie (vanuit mijn achtergrond als fotograaf).
Onze samenwerking
Wat betreft Phoenix:
Nadat ik (Laura) aan de slag ben gegaan maak ik eerst een opzet voor een pagina (meestal de homepage) en vraag jou dan om feedback zodat ik weet dat we op de goede weg zijn en jouw wensen goed heb begrepen.
Het proces waarin jouw website wordt gemaakt is dus een echte samenwerking. Ik heb jouw input nodig en baseer mijn werk daarop. Ik ken jouw business (meestal) niet of niet goed dus het is belangrijk goed door jou geïnformeerd te worden. We doen dan waar nodig een online sessie in dit proces en communiceren waar nodig via de mail, of Whatsapp (audio en tekst) berichtjes. Verder baseer ik mijn werk vooral op basis van jouw content. Zonder content kan ik dus niets doen. Een enkele keer vraagt men mij een soort leeg framework te maken die dan ingevuld kan worden, maar zo werkt het niet goed en dat doe ik dus ook niet, omdat je niet kan spreken van 1 standaard framework.
Wat betreft overige werkzaamheden:
We zullen je op de hoogte houden en updates doen van de werkzaamheden
Positiviteit en gelijkwaardigheid
Wij willen samenwerken vanuit positiviteit en vertrouwen. Dat werkt het beste. Wij doen ons uiterste best jou tevreden te stellen en snel te handelen. Wat wij in het verleden weleens hebben ervaren is dat de ondernemers die we helpen het volgende doen/verwachten:
De verantwoording voor het succes van jouw business en keuzes ligt dus bij jou. Wij hebben veel ervaring, denken graag met je mee en doen - nogmaals - ons uiterste best, maar we kunnen niet toveren.
Ik wil hier nog aan toevoegen dat we enorm flexibel zijn en klantgericht, jou echt graag goed verder willen helpen, maar juist door bovenstaande regel van positiviteit en gelijkwaardigheid leggen we die goede basis voor een succesvolle samenwerking.
Oplevering
We werken meestal snel, maar e.e.a. hangt ook af van hoe snel we benodigde zaken aangeleverd krijgen en hoe snel er feedback komt op gemaakte onderdelen. We waarderen het dus als je snel reageert, maar begrijpen ook dat dit niet altijd kan en zijn daarin flexibel. Een website kan in een paar weken worden opleverd, maar we hebben ook te maken gehad met grote projecten met meerdere partijen en meerdere communicatiestromen waardoor het ook maanden, of zelfs langer dan een jaar kan duren. Het is allemaal prima, zolang er maar een goede communicatie over is.
Geen strenge regels
Verder is onsbelangrijkste doel dat jij tevreden bent als klant en hebben we dan ook geen strenge regels m.b.t. aanpassingsrondes etc. Onze klanten zijn meestal snel tevreden en als dit in jouw geval niet zo is, doen we ons best dit te verbeteren, of jou uit te leggen met goede online marketing- & webdesign argumenten waarom iets beter wel kan op de manier hoe het is gedaan. Van jou verwachten we dus wel een flexibele instelling (ik houd van 'niet lullen maar poetsen' ;)) en vertrouwen in gemaakte keuzes, maar jij bent baas over je eigen website en in die zin altijd bepalend.
Facturering
De facturering gaat normaal gesproken vooraf bij de Phoenix en Huddle montage en bij de strippenkaart, of in enkele maandtermijnen bij hoge bedragen, afhankelijk van wat we hebben afgesproken.
Klantenservice
Natuurlijk kun je in het proces waarin we je helpen vragen stellen. Maar IMU is in eerste instantie de partij die de support doet voor zaken rondom je website. Zeker als het gaat om storingen. Daar kunnen wij je niet mee helpen in de meeste gevallen. Als we zelf een probleem tegenkomen tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden, sturen we een bericht naar de support, maar buiten dat moet je dit zelf doen.
Als de Phoenixsite, Huddle of Plug & Pay af is begint het pas
Verder ligt het succes van jouw website niet zozeer in de website zoals deze wordt opgeleverd. Natuurlijk is een goede basis zeer belangrijk, maar vervolgens gaat het vooral om je complete online marketing strategie, zoals SEO (goede content blijven ontwikkelen), marketing acties, ads, social media en sales. Daarin kunnen we je eventueel adviseren (of business coaching geven) en in bepaalde gevallen ook praktische hulp verlenen. Onze expertise ligt vooral op het gebied van kleine ondernemers, zoals coaches, trainers, creatieve ondernemers en het MKB.
Terug naar de pagina met de lijst met benodigdheden voor je Phoenix website, Huddle en Plug & Pay