Onze werkwijze

In onderstaande werkwijze leg ik je uit hoe ik we werk gaan bij het maken van jouw Phoenixsite, of hulp met Huddle en Plug & Pay en wat we van jou verwachten.


De online sessie als startpunt

Na ons eerste gesprek en het komen tot een samenwerkingsafspraak rondom jouw Phoenix website, of Huddle en Plug & Pay hulp vraag ik je een aantal zaken aan te leveren en plannen we een online sessie om te bespreken wat belangrijk is bij het uitvoeren van de werkzaamheden. Hierin bespreken we jouw hoofddoelen en welke zaken we voor of met je gaan doen


Aan de slag op basis van content

Zodra we de content hebben (denk aan tekst en andere content als beeldmateriaal) gaan we aan de slag. Jij bepaalt wat de inhoud moet zijn van je website/Huddle, maar wij maken hier een mooi en goed geoptimaliseerd geheel van (denk aan het design, de website structuur, betere subtitels in je tekst, keuze voor buttons, call to actions, hero's etc.). We gebruiken ook stockfoto's waar nodig, daar heb jij geen omkijken naar en ik geef je waar nodig advies (indien gewenst) over de te laten maken fotografie (vanuit mijn achtergrond als fotograaf).


Onze samenwerking

Wat betreft Phoenix:

Nadat ik (Laura) aan de slag ben gegaan maak ik eerst een opzet voor een pagina (meestal de homepage) en vraag jou dan om feedback zodat ik weet dat we op de goede weg zijn en jouw wensen goed heb begrepen.

Het proces waarin jouw website wordt gemaakt is dus een echte samenwerking. Ik heb jouw input nodig en baseer mijn werk daarop. Ik ken jouw business (meestal) niet of niet goed dus het is belangrijk goed door jou geïnformeerd te worden. We doen dan waar nodig een online sessie in dit proces en communiceren waar nodig via de mail, of Whatsapp (audio en tekst) berichtjes. Verder baseer ik mijn werk vooral op basis van jouw content. Zonder content kan ik dus niets doen. Een enkele keer vraagt men mij een soort leeg framework te maken die dan ingevuld kan worden, maar zo werkt het niet goed en dat doe ik dus ook niet, omdat je niet kan spreken van 1 standaard framework.

Wat betreft overige werkzaamheden:

We zullen je op de hoogte houden en updates doen van de werkzaamheden


Positiviteit en gelijkwaardigheid

Wij willen samenwerken vanuit positiviteit en vertrouwen. Dat werkt het beste. Wij doen ons uiterste best jou tevreden te stellen en snel te handelen. Wat wij in het verleden weleens hebben ervaren is dat de ondernemers die we helpen het volgende doen/verwachten:


  • Ons zien als een VA/medewerker die altijd opdrachten moeten aannemen om direct kleine klusjes uit te voeren. Wij zijn GEEN VA, die altijd beschikbaar is. Als je dit wil moet je een VA zoeken die een aanzienlijk aantal uren voor jou beschikbaar heeft. Wat niet wegneemt, dat we je zo snel mogelijk zullen helpen (mocht de vraag binnen ons werkgebied/mogelijkheden liggen) en dat een deel van de taken die we uitvoeren als VA achtige taken gezien kunnen worden.
  • Frustraties van eerder gemaakte hoge investeringen die niet goed hebben uitgepakt op ons uiten en/of hierdoor garanties van ons eisen. De enige garantie die we je kunnen geven is dat ondernemen gepaard gaat met trial and error ;-). Dat het soms lang duurt voor je 'de code hebt gekraakt' en je hierdoor dus misschien veel tijd en/of geld moet investeren. Wij helpen je met het zo goed mogelijk inrichten en automatiseren van de tools en processen en (indien van toepassing) een goed design en denken met je mee. Wij hebben veel ervaring, maar zijn niet degene die jouw business moeten draaien, die verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij jou. En wat jij doet aan sales en marketing nadat ons werk gedaan is ligt ook buiten onze verantwoordelijkheid. Bedrijven die garanties geven zijn misschien niet helemaal eerlijk of bieden een high end product van vele duizenden euro's. En die geven dan een geld terug garantie als je je investering niet terug verdient. Meer garanties kunnen bedrijven eigenlijk niet geven, zo werkt het simpelweg niet.
  • Frustraties over de tools (al dan niet gerechtvaardigd, want dit komt vaak door onwetendheid) bij ons neerleggen.
  • Verwachten dat wij alle tools van haver tot gort kennen. Wij hebben een grote ervaring met de IMU tools en MailBlue en enkele andere tools zoals Webinargeek, Enormail, Calendly, Membirds, Zapier en PayPro (door met een team van experts te werken) en hebben veel ervaring als ondernemer en met online producten. Daarnaast natuurlijk met zaken als design, SEO, CRO, businesscoaching en e-mailmarketing. Er bestaan honderden tools die je kunt inzetten voor je online onderneming. Verwacht niet van ons dat we alles in elke tool altijd kunnen, of leg de verantwoordelijkheid daarvoor bij ons neer, onder het mom van jullie zijn toch de expert. Een online onderneming is veelomvattend en je hebt te maken met diverse vakgebieden. Verwacht dus niet dat degene die je helpt (meestal Laura of Angela) overal expert in is. Er bestaat niemand die alle facetten perfect beheerst. Ook doen wij bijvoorbeeld geen social media of advertentie activiteiten. 
  • Overwelmd zijn door alle mogelijkheden en hierdoor grip te verliezen en dit bij ons neerleggen. Wij bieden ook sparringssessies aan om focus te krijgen en een helder stappenplan te ontwikkelen.
  • Zelf niet snel de input aanleveren, of alle kanten opgaan (wat prima voor ons is, het is ook veelomvattend en we proberen je dan te helpen met focus) en dan vervolgens ons verwijten dat zaken niet snel genoeg gaan.
  • Een deadline hebben, maar desondanks ons laat, of zelfs veel te laat de input aan te leveren en dan vervolgens wel verwachten dat wij de deadline halen.
  • Ons zien als de IMU of MailBlue support. Natuurlijk mag je ons vragen stellen (het is zelfs een belangrijk onderdeel van ons werk), maar als we je verder helpen gaat de tijd die we nodig hebben van de strippenkaart af (indien van toepassing), anders zouden we of 60 uur of meer per week moeten werken of een heel laag uurtarief overhouden ;-). Ook zijn bepaalde zaken zoals storingen niet aan ons om op te lossen. Hiervoor moet je dus de (meestal erg snelle) support van de betreffende tool inschakelen.


De verantwoording voor het succes van jouw business en keuzes ligt dus bij jou. Wij hebben veel ervaring, denken graag met je mee en doen - nogmaals - ons uiterste best, maar we kunnen niet toveren.

Ik wil hier nog aan toevoegen dat we enorm flexibel zijn en klantgericht, jou echt graag goed verder willen helpen, maar juist door bovenstaande regel van positiviteit en gelijkwaardigheid leggen we die goede basis voor een succesvolle samenwerking.


Oplevering

We werken meestal snel, maar e.e.a. hangt ook af van hoe snel we benodigde zaken aangeleverd krijgen en hoe snel er feedback komt op gemaakte onderdelen. We waarderen het dus als je snel reageert, maar begrijpen ook dat dit niet altijd kan en zijn daarin flexibel. Een website kan in een paar weken worden opleverd, maar we hebben ook te maken gehad met grote projecten met meerdere partijen en meerdere communicatiestromen waardoor het ook maanden, of zelfs langer dan een jaar kan duren. Het is allemaal prima, zolang er maar een goede communicatie over is.


Geen strenge regels

Verder is onsbelangrijkste doel dat jij tevreden bent als klant en hebben we dan ook geen strenge regels m.b.t. aanpassingsrondes etc. Onze klanten zijn meestal snel tevreden en als dit in jouw geval niet zo is, doen we ons best dit te verbeteren, of jou uit te leggen met goede online marketing- & webdesign argumenten waarom iets beter wel kan op de manier hoe het is gedaan. Van jou verwachten we dus wel een flexibele instelling (ik houd van 'niet lullen maar poetsen' ;)) en vertrouwen in gemaakte keuzes, maar jij bent baas over je eigen website en in die zin altijd bepalend.


Facturering

De facturering gaat normaal gesproken vooraf bij de Phoenix en Huddle montage en bij de strippenkaart, of in enkele maandtermijnen bij hoge bedragen, afhankelijk van wat we hebben afgesproken. 


Klantenservice

Natuurlijk kun je in het proces waarin we je helpen vragen stellen. Maar IMU is in eerste instantie de partij die de support doet voor zaken rondom je website. Zeker als het gaat om storingen. Daar kunnen wij je niet mee helpen in de meeste gevallen. Als we zelf een probleem tegenkomen tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden, sturen we een bericht naar de support, maar buiten dat moet je dit zelf doen.


Als de Phoenixsite, Huddle of Plug & Pay af is begint het pas

Verder ligt het succes van jouw website niet zozeer in de website zoals deze wordt opgeleverd. Natuurlijk is een goede basis zeer belangrijk, maar vervolgens gaat het vooral om je complete online marketing strategie, zoals SEO (goede content blijven ontwikkelen), marketing acties, ads, social media en sales. Daarin kunnen we je eventueel adviseren (of business coaching geven) en in bepaalde gevallen ook praktische hulp verlenen. Onze expertise ligt vooral op het gebied van kleine ondernemers, zoals coaches, trainers, creatieve ondernemers en het MKB.


Terug naar de pagina met de lijst met benodigdheden voor je Phoenix website, Huddle en Plug & Pay