Mijn werkwijze
In onderstaande werkwijze leg ik je uit hoe ik te werk ga bij het maken van jouw Phoenixsite ga maken en wat ik van jou verwacht.
De online sessie als startpunt
Na ons eerste gesprek en het komen tot een samenwerkingsafspraak rondom jouw Phoenix website vraag ik je deze zaken aan te leveren en plannen we een online sessie om te bespreken wat belangrijk is bij het maken van je website. hierin bespreken we jouw hoofddoelen, uitstraling & positionering en ik geef je mijn visie op je huidige website (indien van toepassing) en wat ik anders zou doen in je Phoenix website. Ook kan ik je de mogelijkheden & beperkingen in design uitleggen van Phoenix.
Als na deze sessie nog niet duidelijk is wat jouw online marketing strategie wordt, hoe je je online wil positioneren en wie precies je doelgroep is (omdat je bijvoorbeeld net start met je onderneming) kun je dit op een later moment doorgeven door dit vragen formulier in te vullen.
Aan de slag op basis van content
Zodra ik de content heb (op basis van je huidige website, aangeleverde teksten en andere content als beeldmateriaal) ga ik aan de slag samen (met mijn team). Jij bepaalt wat de inhoud moet zijn van je website, maar ik kan deze aanpassen op basis van de gekozen lay out (denk aan betere subtitels, keuze voor buttons, call to actions, headers etc.). Ik gebruik ook stockfoto's waar nodig, daar heb jij geen omkijken naar en geef je waar nodig advies (indien gewenst) over de te laten maken fotografie (vanuit mijn achtergrond als fotograaf).
Onze samenwerking
Nadat ik aan de slag ben gegaan maak ik eerst een opzet voor een aantal pagina’s (waaronder meestal de homepage) en vraag jou dan om feedback zodat ik weet dat we op de goede weg zijn en jouw wensen goed heb begrepen.
Het proces waarin jouw website wordt gemaakt is dus een echte samenwerking. Ik heb jouw input nodig en baseer mijn werk daarop. Ik ken jouw business (meestal) niet of niet goed dus het is belangrijk goed door jou geïnformeerd te worden. We doen dan ook enkele online sessies in dit proces en communiceren waar nodig via de mail, of telefoon. Verder baseer ik mijn werk vooral op basis van jouw content. Zonder content kan ik dus niets doen. Een enkele keer vraagt men mij een soort leeg framework te maken die dan ingevuld kan worden, maar zo werkt het niet goed en dat doe ik dus ook niet, omdat je niet kan spreken van 1 standaard framework.
Samenwerking met andere professionals
Voor zaken die ik zelf niet doe (tekst schrijven, fotograferen, video's opnemen, huisstijl ontwerpen etc.) kan ik jou met de juiste professional in contact brengen, of dit zelf voor je regelen binnen de klus en dus door mij gefactureerd. Ik werk bijvoorbeeld met een designer en tekstschrijver samen. Ik stuur hen dan aan, daar heb jij geen omkijken naar. Jij kunt aangeven wat je zelf prettig vindt. Dus of door mij laten doen, of zelf uitbesteden.
Oplevering
We werken meestal snel, maar e.e.a. hangt ook af van hoe snel ik benodigde zaken aangeleverd krijg en hoe snel er feedback komt op gemaakte onderdelen. Ik waardeer het dus als je snel reageert, maar begrijp ook dat dit niet altijd kan en ben daarin flexibel. Ik kan een website binnen 2 weken opleveren, maar heb ook te maken gehad met grote projecten met meerdere partijen en meerdere communicatiestromen waardoor het ook maanden kan duren. Het is voor mij allemaal prima, zolang er maar een goede communicatie over is.
Geen strenge regels
Verder is mijn belangrijkste doel dat jij tevreden bent als klant en ik heb dan ook geen strenge regels m.b.t. aanpassingsrondes etc. Mijn klanten zijn meestal snel tevreden en als dit in jouw geval niet zo is doe ik mijn best dit te verbeteren, of jou uit te leggen met goede online marketing- & webdesign argumenten waarom iets beter wel kan op de manier hoe ik het heb gedaan. Van jou verwacht ik dus wel een flexibele instelling (ik houd van 'niet lullen maar poetsen' ;)) en vertrouwen in mij en mijn keuzes, maar jij bent baas over je eigen website en in die zin altijd bepalend.
Facturering
Ik factureer na oplevering van je website of per maand, afhankelijk van wat we hebben afgesproken. Bij grotere bedragen (vanaf 2500) factureer ik 50% vooraf, of in meerdere maandtermijnen (op basis van het tijdsbestek waarin de website zou moeten worden opgeleverd).
Klantenservice
Natuurlijk kun je in het proces waarin ik je website maak vragen stellen. Maar IMU is in eerste instantie de partij die de klantenservice doet voor zaken rondom je website. Zeker als het gaat om storingen. Daar kan ik helemaal niks mee, want ik werk niet bij IMU. Als ik zelf een probleem tegenkom als ik aan je website werk stuur ik hun een bericht, maar buiten dat moet je dit zelf doen.
Als de website af is begint het pas
Verder ligt het succes van jouw website niet zozeer in de website zoals deze wordt opgeleverd. Natuurlijk is een goede basis zeer belangrijk, maar vervolgens gaat het vooral om je complete online marketing strategie, zoals SEO (goede content blijven ontwikkelen), marketing acties, social media en sales. Daarin kan ik je eventueel adviseren en in bepaalde gevallen ook praktische hulp verlenen. Mijn expertise ligt vooral op het gebied van kleine ondernemers met grote ambities. Mijn klanten bestaan vooral uit coaches, trainers, creatieve ondernemers en het MKB.
Terug naar de pagina met de lijst met benodigdheden voor je Phoenix website